Jeg overrasker meg selv (I surprise myself)


Jeg har kjøpt inn kalkun, julepølse og kransekake til jul allerede. Jeg har handlet de fleste julegavene og faktisk pakket inn nesten alle av dem også. Jeg ikke bare overrasker meg selv med å være tidlig ute, jeg nesten sjokkerer meg selv! Ikveld skal jeg pakke inn resten av kalendergavene til hybelboeren i familien, til helgen kommer hun hjem en tur. Vi gleder oss. Faktisk akter hun å være hjemme hele neste uke for å lese til eksamen. (At kjæresten også trekker, tar jeg for gitt). Det er slett ikke alt jeg skal foreta meg denne aftenen. Jeg har en klesvask i gang og håper å få tatt en til. Så skal jeg støvsuge i 2.etasje og tørke støv på to soverom før vi utvikler alvorlige støvallergier! Badet skal få seg en omgang og så skal jeg få unna litt skolearbeid.  På tirsdag kveld kokte jeg kraft til suppe på svineknoke også , så den må klargjøres for fryseren til en senere søndagsmiddag.Da regner jeg med at kvelden er omtrent omme. Da akter jeg å ta 5 minutter og smake på en juleøl!

I am surprising myself with the fact that the Christmas turkey, -sausage and «kransekake» (almond cake) is already bought and put in the freezer. I even ssock myself with the fact that most Christmas presents are bought and even wrapped. Tonight I am going to wrap advent calendar gifts for the student in the family. She’s coming home this weekend. In fact she’s staying home all week in order to study before exams (and be with boyfriend I gather). I also intend to vacuum two bedrooms before we  get dust allergies (!) and swivel a wet cloth around in the bathroom. I also have some school work to do and laundry is already being taken care of. When all this is done there is most likely not much left of the evening and I intend to take a break and have one of those beer bottles !

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

4 svar til Jeg overrasker meg selv (I surprise myself)

  1. bente sier:

    Så flink du er!!! Du er nesten klar til julefeiring. Jeg er ikke kommet like langt som deg, men er i gang og er godt fornøyd med det. Kos deg med forbredelsene og ikke minst med datteren som kommer hjem.

  2. Desiree sier:

    Så flink du har vært!! Jeg er kommet i gang med julegavene, er nok halvveis… men det er også alt 😉

    God helg! Klem 🙂

  3. Bonnie sier:

    Tell me about the «kransekake.» Is it a Christmas tradition like Stollen is in Germany?

    • lisbeth58bula sier:

      Yes, Bonnie. We use it for any festive occacion, such as Christmas and weddings etc.. It’s made of almonds, icing sugar and egg whites. To die for if you like almonds. Google the Norwegian word and you’ll see photos

Legg igjen en kommentar

