Det gjelder å trekke pusten dypt (It’s all about breathing deeply)


                                

Jeg liker det ikke når hverdagen er så travel over tid at telefonen blir fylt opp av alarm-meldinger til meg selv så jeg ikke skal glemme private gjøremål og arbeidspulten min på jobb blir fylt opp av post-it lapper for at jeg de neste to ukene skal huske alle ting som skal skje som er utenom det vanlige. Samtidig har det hopet seg opp med møter, alle gode og fornuftige, det er ikke det, men det blir bare rent for mye for en dame som meg! Jeg må gi meg over og bære bøker hjem etter endt arbeidstid for å rekke det mest presserende, sette meg med det på kvelden alt mens jeg vasker klær og rengjør hus. Tenåringen er syk, så det begrenser seg litt hva hun kan bidra meg også. Men det er bare å sette det ene benet foran det andre, ta seg av hver alarm melding som plinger utover kveldene og stryke  punkter og krølle sammen lappene ettersom man utfører oppgavene. Jeg lurer inn en pause under pledd og fyr i peisen etter middag. Det er barfrost ute og det blir huskaldt.

I am so busy this week it’s not even funny! All I can do is go at each task as my cell phone reminds  me with  an alarm, cross out and crumble every post-it that’s tacked to my desk at work, work away at the pile of school work I have to bring home.. After supper I start a fire and hide under a wool blanket for a while before starting the evening chores and task, though. It is frozen and cold out there

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med . Bokmerk permalenken.

2 svar til Det gjelder å trekke pusten dypt (It’s all about breathing deeply)

  1. Jane sier:

    Hold godt fast i årene, kjære du. Som «kollega» kjenner jeg godt til følelsen av å fossro mot strømmen i disse tider (her er det tentamen og karaktersetting, men dere på barneskolen har det ikke mindre travelt.) Heldigvis nærmer kysten seg for hvert punkt som blir kryssa av og hver lapp som blir krølla.

Legg igjen en kommentar

