Helge -luksus (Weekend luxury)


Det er ikke ofte vi benytter oss av hoteller, fine restauranter og konsert-tilbud i hovedstaden, kanskje ikke engang årlig. I går slo vi til med alt på en gang- og lot som det var en forsinket 20 års bryllupsdags-feiring til oss selv. Egentlig skulle det da vært i fjor, men pytt! Vi er ikke så nøye på datoene her i huset. Vi kjørte til Asker og parkerte bilen og så tok vi toget inn til Oslo derfra og fra stoppested Nasjonalteateret var det bare å gå over gaten så var vi på Hotel Continental. Itt’no knussel, her slo vi til med 5-stjerners for bare tre hundrelapper mer enn for eksempel SAS hotellet og jeg skal si deg det var verdt mer enn de hundrelappene!

  

Rommet- som egentlig var to rom og bad var fabelaktig og utsikten var upåklagelig: rett mot Slottet! Nå var det jo ikke allverdens tid vi tilbrakte der, men det var deilig den tiden som var:

   

Stue med Mannen i sofaen og badet:

   

Soverommet:

   

 Så langt: ikke noe å klage på!

Vi hadde tid til å sitte litt, kle oss for kvelden – og gå til business-rommet for å printe ut konsertbillettene som jeg hadde lagt igjen hjemme!! Takk og lov for Gmail, sier jeg bare. Vi hadde bestilt bord på Theaterkafeen. Jeg har aldri vært der, Bill har vært der noen ganger med jobben, så det var aller mest for min skyld vi gikk dit da. Dessuten er det i hotellets bygning:

  

Her spiste vi en tre retters middag som var så vidunderlig at jeg nesten kan sverge på at englene sang i bakgrunnen! Service: Fullstendig upåklagelig.

   

Forrett for innlands-kanadier: kongekrabbe og kamskjell. For hardbarka nordmann: Rakfisk og lefse/flatbrød fra Valdres . Øl og akevitt

Hovedrett for kanadiere: indrefilet av okse (Tournedos Rossini) . For  den som er oppvokst nær Hardangervidda: Reinsdyr fra Røros . Rødvin fra De Øvre Sfærer er jeg sikker på!

Dessert for sjokolade-elskere: mousse. Cognac for utlendingen og calvados  for den innfødte som nå benyttet sjansen til å gå utenom lokalt polsalg- utvalg. Her er menyen deres akkurat nå.

Og da var det best å avslutte både næringsmidler og andre midler, kan jeg love! Avsted ,avsted for å stå tidlig i kø for konsert! Det hadde vi igjen for, for vi satt på 3.rad og konserten var MER enn forventet. Oppvarmingsbandet var veldig gode, Elvis Costello spilte i ett i to og en halv time og publikum elsket ham.

Vi også. Vi elsket hele helgen. (Og la meg tilføye her: det betyr at vi elsket alt som hadde med helgen å gjøre! En leser nevnte at denne setningen kunne bety både det ene og det andre- eller helst det andre! ;-).  )

We don’t often go in to the capitol to eat, see a show or stay at a hotel but yesterday Bill and I did all of the above! We celebrated our 20th anniversary. To be honest, it’s a year and a half too late, but who cares; it was a good excuse! The five star hotel was marvellous, the food at the fancy restaurant was «superb and-a-half» and the concert with Elvis Costello was more than we expected and had hoped for!  Thanks for the trip, Hubby 🙂 ❤

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

10 svar til Helge -luksus (Weekend luxury)

  1. Vibeke sier:

    Det var helgen sin det! Det høres fabelaktig ut. Vi tok bryllupsreisen tre år for seint, men er det så farlig da. Neste gang (om 20 år?) kan jeg anbefale 2. etage, utrolig god mat! Skjønner godt at dere koste dere med så flott hotellrom og greier. 🙂

  2. bente sier:

    Så koselig helg dere har hatt, det er viktig å skjemme seg selv bort litt. Hotel Continental er fantastisk og ikke minst opplevelsen av å spise på Theatercafeen. Ser det er noen som har anbefalt 2. etage og jeg er helt enig, det er en opplevelse å spise der. Dette er en opplevelse man kan leve lenge på, men håper dere får dere en tur igjen snart og ikke venter i 20 år.

    • lisbeth58bula sier:

      Ja, vi kan leve lenge på dette, det er visst! Og det blir ikke 20 år til neste gang, nei. Men det blir ikke for ofte heller, ellers kneler bankkontoene! 😀

  3. Kristi sier:

    Så koselig, mamma 😀

  4. Birgitte Sjøtveit sier:

    Fullstendig overFAB!!!!!

  5. Jill sier:

    Herlig oppsummering av en flott helg Lisbeth :))

    Me sjåast i jula!

    Jill :))

  6. livetleker sier:

    Jeg tror jaggu dere elsket hele helgen også, jeg. Thv og jeg vurderer en natt i Oslo veldig snart. Tenkte å bo på Kochs pensjonat som er både billig (veldig billig) og bra, .- men nå lurer jeg. Hvorfor skal vi det egentlig? Jeg elsker jo lekre hotell, og penger har vi jo, vi gamlisene. Æ må tænk! Jeg har nemlig heller aldri vært på Teatercafeen.

    Æ må tænk!

    • lisbeth58bula sier:

      Tænk itj læng! Jeg brukte Kochs ved studier i staden, men en sånn helg var forfrykteligvidunderlig, så løp og bestill sier jeg bare!

Legg igjen en kommentar

