Søndagslangsomhet (Slow motion Sunday)


Jeg sitter med pledd rundt bena og kaffekruset fylt og venter på å bli servert frokost! Jeg har startet Søndagen med det rene, skjære latskap – og akter å fortsette store deler av dagen med diverse latskaper av noenlunde samme slag!

Fredag var jeg og mamma i butikker rundt omkring og fikk handlet noen julegaver, lørdag måtte jeg tilbake opp i byen fordi jeg i befippelsen hadde satt igjen en pose med flere av gavene i blomsterbutikken! Det verste var at jeg ikke oppdaget det før  lørdag morgen! Svime, sa du?

I går kveld var vi  i bryllup, og da sovner jeg først etter lang tid liggende i sengen mens jeg venter  på søvnen og hele natten føles som jeg flyter avgårde  på lett søvn, aldri dyp, god søvn. Slik er det når jeg både er oppe sent og inntar diverse alkoholholdige drikker i løpet av kvelden. Men hva så: dagen kan slepe seg av sted med meg som slakk passasjer.

 

I am sitting here with an afghan around my legs waiting for bacon and eggs for breakfast, coffee in hand. My Sunday morning is unbelievably slow motioned and the weather is wet and foggy . I intend to float along with this day of rest  after having been up late last night. We were at a wedding and the staying up late coupled with different kinds of alcoholic drinks leave me with an odd type of sleep at night. Like I am on the surface of it, never going deeper..

Other than that I can report of some Christmas gift shopping with Mom on Friday and yesterday I had to go back uptown since I had left a bag full of presents at the florist! Sometimes I am an airhead.. I did’t even notice till the next day.

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

