Strikking, bøker og blogginnlegg (knitting, books and blog posts)


Det er sjelden mange kommentarer i bloggen min, men i snitt ligger statistikken for lesere daglig mellom 30 og 40. Nå startet jeg -for tre fulle blogger siden- som håndarbeidsblogger og har forsåvidt fortsatt med det, men akkurat nå har jeg en arm som ikke samarbeider og da må jeg holde meg unna garn og pinner.  Istedet leser jeg. Jeg vet ikke helt om det er en sammenheng mellom fravær av strikke-innlegg , men bloggen har hatt færre lesere de siste par ukene. Det er jo forsåvidt ingen stor sak, men jeg har lurt på om det er en direkte sammenheng…  Uansett: Jeg leser som en sjonglør om dagen: I bilen går lydboka «Jeg skal gjøre deg så lykkelig» av Anne B Ragde. vet ikke helt hva jeg synes om den riktig enda.. På senga leser jeg Doris Lessing «Martha Quest» som jeg faktisk ikke kan huske selv om jeg leste den (eller det meste av den?) for flere år siden- og jeg vil gjerne lese de påfølgende bøkene av denne forfatteren, så jeg la Baby Jane litt til side (den var litt forstemmende å bruke som «innsovningslesing» så jeg har en liten pause der.. I stua ligger » Den motvillige fundamentalist» som nylig er påbegynt, sammen med Persepolis som er en grafisk roman jeg ble anbefalt. Så langt: så godt!

Forøvrig bør jeg holde meg unna bokbestillinger en god stund framover, for bunken av «skal lese-bøker» vokser. Disse to er de sist ankomne sammen med «Den motvillige fundamentalist»:

I usually have between 30 and 40 readers of this blog every day, although few comments.  After my arm started acting up and I have had to put yarn and knitting needles away for a bit, the statstics in WordPress show fewer readers. I don’t know if there is a connection.  I am reading like a juggler instead of knitting. Pausing some books, starting others, I have one on the night stand, two in the living room (one of them the graphic novel Persepolis) and an audio book in the car. I have to stay away from online bookstores for a while I guess. The stack of «going to read» books are getting big enough! The above two are the last addition together with «the Reluctant Fundamentalist»

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , . Bokmerk permalenken.

3 svar til Strikking, bøker og blogginnlegg (knitting, books and blog posts)

  1. Kari sier:

    Titt hei 🙂
    Jeg er her jeg selv om besøket ikke følger statistikken din! Intet mindre enn imponerende at du holder greie på sånt! Hos meg går telleren uten at jeg har noen som helst kontroll, men jeg ser at den flytter på seg, og jeg forundrer meg ofte på hvem det er som titter innom. Det er i alle fall ikke alle som legger igjen visittkortet sitt.
    Jeg syns du er flink som lar strikkepinnene ligge. Det er nok det eneste som funker. Jeg holder meg fortsatt til den jakka mi, og den ser ut til å vare en stund til…. Sist jeg var på strikkekafe så var det vare å dra ut pinnene å rekke opp – igjen -. Det mønsteret passer ikke sammen med mange damer som prater og koser seg, men jeg nekter å innse det 🙂
    Sender deg mange vakre tanker om snarlig bedring: K@ri*

  2. bente sier:

    Jeg er her fortsatt jeg også. Det er alltid så hyggelig å besøke bloggen din:) Du er så flink til å finne bøker som ser spennende ut, kan du ikke skrive litt om din mening om bøkene når du har lest de ferdige? Jeg trenger litt nye bok tips når bunken min er lest ferdig. Så flink du er som ikke strikker, det er sikkert bra for armen din, men kan umulig være lett når man liker å holde på med noen kreativt. Ønsker deg en flott helg!

  3. lisbeth58bula sier:

    Å takk, snille damer. :-)) Skal prøve å skrive litt om bøkene jeg leser ja. WordPress viser en del lenker til andre som er logget inn med blogg eller går fra et forum, eller flickr eller Ravelry f. eks..
    Jeg skal prøve å skrive litt om bøkene jeg leser når de er lest ut.
    Hva armen angår, er det mer enn nok å skrive på PC på jobb, og litt på tavla (men vi har smartboard så det hjelper)

Legg igjen en kommentar

