Alene hjemme aktiviteten (the home-alone activity..)


… er på et minimum. Har vært i en begravelse i  dag, noe som gjorde skoledagen litt kort. Men jeg var tidlig oppe idag siden min yngste fylte 17år og det fordrer et frokostbrett og pakker på sengen før vi drar på hver vår skole. Rett etter skole og begravelse dro mamma og jeg til butikken for at hun kunne få seg et nytt TV og et bord til det også. Det lyktes vi riktig fint med, men så var det fort hjemom til hund som ville ha mat og en tur rundt kvartalet før jeg dro på en konferansetime.

Vel hjemme i mitt lune hi, ringte den eldste fra sin hybel der hun sto og lagde seg middag. Så lagde vi altså middag for èn på hvert vårt sted mens vi sludret oss gjennom både dèt, kjøkkenrydding og kaffedrikking etterpå. Nå har jeg nettopp gått av telefonen med Mannen i Huset der han sitter på sin utenbys hybel og Emma har bestemt at vi skal ut.! Jeg stemmer imidlertid imot for ute uler vinden rundt hushjørnene, det er vått og mørkt og bare guffent. Nei- det blir ikke på en stund enda, kan jeg forsikre! Jeg vil sitte her med ull over bena enda en stund og lengsefullt skule bort på garnkurven vel vitende om at armen ikke skal utsettes for denslags. Istedet vil jeg ta bilen- med hunden i – og håpe på roligere vindforhold lenger oppe i byen og samtidig hente boka jeg bestilte fra Tanum: Den motvillige fundamentalist, den er novemberboka i NRK’s lesering. Senere i kveld er det dessuten Bokprogrammet, så jeg skal nok klare å underholdes mens bare jeg og hunden er hjemme.

Busy and long day it has been, but now I a slowly bringing it down a notch. Outside the wind is howling and  doggie wants a walk. Better get to it soon. Soon… I have to pick up the above book for this months read as well, I ordered it and it is now at the post office. Carly’s birthday required an early morning with presents and breakfast tray in bed, and she is now at a friends house being treated to a meal with her closest friends as company. I am longingly glancing at the knitting basket, well aware that my arm needs to stay away form such activities. However, the book show is on TV later, new and already ongoing reads can entertain me, so no problem there.
Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

