Helg og matlaging (Weekend and cooking)


Snakk om å henge i sofakroken! Der var jeg limt fast hele kvelden i går, uten initiativ til stort annet enn å glo på TV og surfe litt på nettet. Så sov jeg både lenge og tungt, men i dag kom jeg etter hvert i siget og fikk gjort unna en del ærend og startet på skittentøyhaugen. Etterpå var jeg hos mamma og drakk kaffe og , når sant skal sies, skravla hull i hodet på henne. ‘Nettsurfingen fikk forsåvidt noen positive følger for i dag våget jeg meg på denne Nigella Lawson – oppskriften. Vi voksne likte den godt. Jeg har aldri laget et måltid som inneholdt bulgur hvete før, og slett ikke brukt kanel og tørkede aprikoser i et middagsmåltid.  Forøvrig inneholdt den chorizo pølse, og den grabber jeg til meg når jeg finner den i butikken for den har en tendens til å forsvinne fort. Av tomater på boks har jeg heller ikke prøvd cherry tomater ,men det var godt. Chorizo blandingen lot jeg nok surre lenger enn Nigella sa, da kokte tomatsausen inn til å bli tykkere- og jeg skjønner nå at det kan være lurt å ha en sherry til matlaging stående, … Jeg måtte erstatte med en dæsj rødvin. Bildet er ikke så bra, men det får bære seg…Her er iallefall serveringsfatet:

I crawled out of my-close to- catatonic state from last night and this morning and got out to do some errands and vistit mom today. After some mindless internet surfing last night , while sitting under a woolen afghan I have tried this Nigella Lawson recipie with chorizo and bulgur wheat among other things. The adults of the house liked it! I know now that I might be smart if I keep some sherry for cooking in the house… The photo isn’t very good I’m afraid, but it’ll have to do. It’s a photo of the serving tray.

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

