Et lite forsøk


Jeg har i dag gjort et lite forsøk på om det står bedre til med min egen person, men det ville vel være å overdrive. Måtte på apoteket og hente medisin til Emma og dro så tidlig at jeg håpet det ikke gjorde noe med usminkede øyne og en sveis som ikke helt ropte «nyvasket». Innen jeg rakk hjem igjen var Paracet-rusen på sitt høyeste og jeg puslet litt om plantene i krukkene ute (vi gir oss ikke helt  enda , nei!) og tok inn ett og annet småtteri som f. eks. et lite fuglebad, et lite sammenleggbart hagebord nedpå gresset osv.

Forøvrig en pussig ting å kjøpe akkurat i år: fuglebad. Ikke en eneste fugl som har trengt det i år, kan du si!!

Så tok jeg støvsugeren fatt i hovedetasjen; det er et minimum på en syke-helg som denne. Gudskjelov at jeg sjaua i overkant før forrige helg, for når støvsugingen var over hadde jeg antatt en lett rosafarge i ansiktet og jeg sèg ned i stolen. Nok er nok. NYS!!

EN ting har jeg lovet meg selv å gjøre i dag; ved siden av å lese mange aviser og et nytt interiørblad: Prøve teknikken «Ballband dishcloth» (hvis denne linken ikke virker,det er en Ravelry link, prøv denne) Noe godt kan det jo komme ut av en helg som denne også! 🙂

I have tried out my own self to see if I am better today: I headed out to the pharmacy for Emma’s medication early enough that I thought it wouldn’t matter too much if I had bad hair and no mascara on. When I got back I tended to the pots of flowers that is still in my yard (I ain’t caving in to fall quite yet..) and put a few smaller things in the garden in the shed for the winter, such as the new bird bath. Speaking about bird baths: what a wrong summer to buy it; in the endless downpour over this part of the country there hasn’t been a bird in sight needing such a thing! I then  got the vacuum cleaner out. After a round on the main floor with it I am glad I did a somewhat excessive houscleaning before last weekend because now I am done like a dinner despite being at the peak of an aspirin-high! 😀 There is one thing I am setting out to do this patient-like weekend thoug, apart from reading lots of news papers and a new interior decorating magazine- and that is trying out the ballband dishcloth knitting. Something good may come out of a weekend like this.

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

