Septembersøndag


Jeg får svært sjelden migrene, men dette er 2.gangen det har vart mer eller mindre i 3 dager. Det startet med aura torsdag ved middagstider og i går var jeg bare helt utmattet. Heldigvis har jeg ikke hodesmerter som setter meg ut av funksjon, istedet er det som en sterk hodepine som kommer og går i løpet av dagen. Jeg sov i stuestolen både fredag og lørdag etter middag og i dag tar jeg det aldeles kuli for å komme meg tilbake i gjenge for uka som kommer. Jeg har puslet på kjøkkenet og prøver meg nå på Boeuf Bourguignon a la Julia Child.  Takket være min amerikanske kokebok, selve bibelen i amerikansk kjøkken, blir det sikkert bra.. Den arvet jeg av en venninne i Canada. Hun fikk den til bryllupsdagen sin men var ubrukelig på kjøkkenet , i følge henne selv (antakelig fordi hun hadde råd til å spise ute i eninga!)

   

I tillegg hadde jeg noen bananer som lå der og skiftet farge, så jeg har blandet ferdig tørt og vått til grove bananmuffins med valnøtter. De står og venter på at gryta skal ut av ovnen, men det blir ikke før om et par timer. Muffinsoppskriften, som står i min lille håndskrevne kokebok, brukte jeg mye da jeg bodde i Cananda, det blir sjeldnere her, men innimellom slår jeg til!

  

De endelige resultatene får det bli bilde av senere i dag.

I am making boef bourgoignon a la Julia Child today. Recipe found in my American cookbook that I got from a friend in Canada. she got it for her wedding day but never used it. She claimed she was no good in the kitchen- most likely because she could afford to go out for dinner constantly! I also had some over-ripe bananas so the wet and dry mix for banana nut muffins are waiting for space in the oven . The finished results will be publicized later :-D. I have had three days of migraines that started with aura on Thursday night. I have slept in my chair every day after supper , but luckily my headaches are not as severe as many people with migraines experience and it is on and off during the time I experience it. Today I am just puttering in the kitchen and trying to recuperate for the coming week.

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , . Bokmerk permalenken.

4 svar til Septembersøndag

  1. Janne sier:

    Den migrenen der hørtes ikke noe særlig ut. Får inderlig håpe vi ikke forverret den i går da med bråket vi holdt på med i hagen i går :S

    Å den oppskriftsboken misunner jeg deg altså, har prøvd å finne den på norsk, men neida 😦

    Gleder meg til å se bilder av ferdig resultat 🙂

  2. Birgitte sier:

    Fantastisk innlegg om septembersøndag,- men kvitt deg med den migrenen for svingende!!

Legg igjen en kommentar

