Våtere var visst mulig likevel.


Det kommer ned usannsynlig mengder regn i dag. Det er ikke noe nytt. Fra jeg kjørte hjem fra jobb -og fremdeles- har det bøtta ned. Det er ikke lange turene Emma får og vi tørker henne med hånklær som blir klissvåte etter en omgang på rygg og mage. Det er inne vær og jeg har sat på en elektrisk ovn i kveld.

   

Jeg prøver å snakke hardt til meg selv så jeg kan få startet med litt stryking. Det kunne jo passe å gjøre til nyhetene. Jeg har sittet under bomullspleddet og slumret , drukket kaffe , hatt en telefon med Mannen, lest avis  og bladd i nytt interiørblad etter middag. Av og på kommer hodepinen luskende, sint og sta, men så er den borte igjen. Jeg har også planer om å strikke to små ører til pandaluen. Det hadde jeg egentlig gjort, men så var det visst «feil farge»….

 

Avrundingen på kvelden vil antakelig bli en stor tekopp og Herreavdelingen evnt. litt mer av innspurten på «The Sorrows of an American» av Siri Hustvedt . Krøll deg sammen i sofaen du også og finn det positive i innværet! 

It is incredibly wet out there, rain and wind is neverending and Emma gets short walks. Afterwards we dry her off with towels that are just soaked after a wipe on her back and her belly. I have spent time in the recliner after supper  nodding off,drinking coffee, reading newspapers and leafing through a new interior decorating magazine, talking to Hubby on the phone. Now I am thinking of ironing while the news are on and try to get to panda ears knit for the hat (I already did, but they were obviously the wrong colour, I was told) To round it off; I’ll have a mug of tea listening to my favourite radio show and maybe read a few pages in «The sorrows of an American» by Siri Hustvedt. You too find a good spot on the couch and curl up enjoying the evening.

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , , . Bokmerk permalenken.

3 svar til Våtere var visst mulig likevel.

  1. Janne sier:

    Ja, jeg er bra lei regnet jeg også nå, og det særlig etter lørdagens kjærringtur i øs pøs regn 😦

  2. Janne sier:

    Ja, der er du god ja 😉 Hygge med levene lys, tv, laptoppen på fanget og snart fyr i peisen. Det blir hygge det. Og noe godt i glasset også da 😉

Legg igjen en kommentar

