Planer


Man må ha noen planer, alltid. Mine er som regel ganske beskjedne. Det kan ha noe å gjøre med at jeg har nådd en viss alder. I planene inngår vanligvis noen strikkeprosjekter. Til tider kan jeg være overmodig der; nå for tiden er jeg ganske beskjeden og har i dag kjøpt garn for å strikke en lue som Carly har bestilt. Den skal ha panda ører og øyne har jeg fått beskjed om.

I planene inngår også lesing. Jeg nærmer meg slutten på Siri Hustvedts «The sorrows of an American» og siden Kristi ga  meg listen over  hvilke romaner hun må lese på engelsk studiet sitt- og jeg oppdaget at alle unntatt èn hadde jeg aldri lest, så måtte jeg bestille de uleste- og hun kunne få den ene jeg hadde lest.

Sist, men ikke minst, er det en definitiv plan å fyre godt til vinteren! I fjor gikk det tomt for tidlig, i år har vi hentet en favn bjørkeved som vi har stablet i går og i dag (mest Bill, da!) og siden får vi levert 40 småsekker til , en del av dem skal til hytta i løpet av vinteren. Små planer? Ja.. men et godt liv! 🙂

I always have some plans but, really, they are mostly very modest ones. That might have to do with my age.. Among them are knitting projects, of course. Sometimes big ambitious knitting plans, other times, small ones. Like the one I bought yarn for today. A hat for Carly with panda eyes and ears. Apparently this is what a 17-year old wants to wear when winter comes! Another plan is reading some titles that Kristi said is among her curriculum in English at Teacher’s College. I had read only one of them- which I gave to her- and the others I ordered and received today. Good timing ’cause I’m almost done with Siri Hustvedt’s «The Sorrows of an American». A plan that should be mentioned is that of having a fire going all winter ;-D We burned a looooot of wood last winter and will NOT run out this year. We have stacked half of it today (well, Bill stacked two thirds by himself yesterday!) and another 40 small bags of birch will arrive later. A lot of it will be taken up to the cottage this winter. Little plans- great life!

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Planer

  1. bente sier:

    Planer er flott, det er ikke alltid nødvendig med de store planene. Jeg gleder meg til å se lua ferdig med ører og øyne. Så deilig å ha vinterveden klar, her bestilte vi 3 favner som nå er stablet og bare venter på kaldere dager. Ha en flott søndag!

Legg igjen en kommentar

