Høstens grøde


Plommetreet vårt kneler omtrent av plommer som modnes for hver dag som går nå. Bill har brukt de underligste ting til å støtte greinene med og jeg skal innrømme at det var ikke akkurat forskjønnende for den hagen han steller  så fantastisk fint. Det var sengeplanker og snøskuffer oppunder grenene og et friskt , rødt tau rundt det hele. Nå har vi plassert trappestigen der som prikken over i’en for rødmende plommer skal plukkes ned hver dag. Rett over snøskuffa ser jeg klase på klase! 😀

Our plum tree is practically kneeling from trying to carry all the fruit. Bill has used the strangest things to support the branches. I must admit I didn’t exactly applaud the stuff he used to help his plum tree in the garden that he so lovingly is tending to every summer( all admiration going in his direction for that!!) Boards from beds and a snow shovel topped with a bright red rope to tie things together. Now we have completed it with a step ladder  which we need to get the plums down, a bowl or two every day now. I can see two big bundles of them right above the snow shovel there!

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , . Bokmerk permalenken.

7 svar til Høstens grøde

  1. Janne sier:

    De så bare megagode ut 🙂

  2. Bente sier:

    De plommene så veldig gode ut. Med sånne mengder som du beskriver så er det kanskje en mulighet for at du lager plommesyltetøy som kan nytes til vinteren. Ha en flott arbeidsuke.

  3. lisbeth58bula sier:

    Aldri i livet, Bente! 😀 Jeg synes plommesyltetøy er triste greier selv. Derimot er vi store plommespisere hjemme når de kommer rett fra treet og på jobben er det jo hyggelig å ha med noen også vet du 🙂

  4. Hannesol sier:

    Hei Lisbeth 🙂 jeg kjørte forbi huset ditt forrige søndag! Ser at dere var på hytta, men hadde nok ikke turt å stoppe sånn uten videre. Tenkte hardt på deg da 🙂 Vi var forøvrig på Gaustadtoppen lørdag og tok turen nedom Rjukan og rundt Tinnsjøen hjemover søndag. Jeg har aldri vært der før – nydelig natur! Apropos plommer – plommekake? Har en oppskrift om du er interessert. Ha en fin uke!

  5. lisbeth58bula sier:

    Næmmen, tenk at du kjørte forbi huset mitt. Synd jeg ikke var hjemme samtidig med at du kunne ha turt å stoppe da! Fra før har jeg og Bente i Asker som visste om hverandre gjennom Hobbyboden, møttes på den måten. Det er jo artig det for den som ikke bor nær andre strikkebloggere eller -Bodenmedlemmer. Men kanskje du er på disse kanter en annen gang. Si fra da! 🙂 Jeg fins ikke farlig 😀
    (satt akkurat å tenkte på at jeg har gjær i kjøleskapet og kunne bakt litt….. men tror jeg skal ta en litt passiv aften bare avbrutt av hundetur og plukking av flere plommer; kun til spising som de er.. )

Legg igjen en kommentar

