Helt nødvendig!


Det har egentlig vært en dag med fint vær selv om det regnet da jeg -smått om senn- kom meg ut av senga på formiddagen. Det fikk bare ikke hjelpe: kjøleskapet var en skammens plett på mitt – forsåvidt allerede bestridte- rykte som husmor! Jeg har gnikket meg gjennom hver minste krik og krok og tatt av lister på glassplater som jeg ikke engang visste man faktisk kunne ta av, for å si det rett ut! Guri malla så pent det er der inne. Ingenting vil komme ut og hogge meg i handalenger, ingen gul grøt som i sitt forrige liv muligens var en slangeargurk vil renne langs rillene i skuffen og det er ikke spor av brokkoli som har fått grått hår siden sist vi så hverandre!

Som belønning skal jeg på kino med familien og se «Super 8» i kveld. 🙂

The weather was actually quite good today even though it rained when I finally got out of bed midmorning. Still; action had to be taken in order to get the fridge in a decent state. My already somehwat frazzled housewife reputation would take a final plunge if you had seen it before I pulled up my sleeves today. Now it is a wonderful result of bleach and soap, organixing and throwing out. Nothing will come jumping out at me in order to bite when I open the door, no slimy yellow porridge-like stuff that may have been a cucumber in its earlier life will seep into the grooves at the bottom of  the vegetable drawer and no broccoli that now has gotten grey hair since we last met will salute me. As a reward I am going to the movie theatre with my family to see «Super 8» tonight.

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

