Det hender…


…at jeg får lyst til å lage mat etter oppskrifter jeg ikke har prøvd før. Jeg er imidlertid ikke spesielt interessert i pretensiøse retter , og godt er vel det for jeg er ikke en med særskilt håndlag, kan du si. Jeg liker at rettene bærer preg av å ha blitt til ettersom hvilke råvarer man hadde tilgjengelig. Derfor er spanske og italienske bonderetter artig synes jeg. I dag har jeg laget minestrone til i morgen. Det har jeg laget før, men denne gangen ble den akkurat riktig synes jeg.

Til i dag har jeg laget en spansk bonderett som heter Patatas Bravas con Chorizo. Jeg har altså chorizopølse i , men også litt kylling og har halvkokt almondine-potetene i forkant før det stekes . Man har .litt  tomatsaus over som består av hakkede tomater, hvitløk, løk, paprikapulver og litt kajenne som har kokt inn en stund for seg selv. Og ved siden av en salat av blandede salatsorter og tomat med dressing av firskpresset sitron, oliven olje, salt og pepper. Og et godt brød til, så klart.

I get an urge to cook new things from recipies I find sometimes. I don’t get too impressed by fancy foods, however , so I usually try foods that makes you realize what ingredients they had at hand when they invented them. (Good thing- I am not a fancy cook!) Often Spanish and Italian courses are interesting to me. This timeit was a minestrone for tomorrow. I have made that before but this time I thought it turned out juuuuust right!

For today : Patatas Bravas cin Chorizo; a dish with potato, chorizo sausage and I also added chicken. A tomato sauce that is cooked for a while on the stove  consisting of chopped tomatoes, onion, garlic paprika and a bit of cayenne is drizzeled over it after frying the ingredients. A salad goes with it: Different lettuce types and tomato with a dressing of fresh lemon juice, olive oil , salt and pepper. Some good bread to go with it as well.  Simple food with lots of flavour. I might have to pour a glass of red wine!

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med . Bokmerk permalenken.

4 svar til Det hender…

  1. Kristine V sier:

    det ser herlig ut. Jeg elsker minestronesuppe, men må innrømme at jeg aldri har prøvd å
    lage den selv, annet enn posesuppa da.

  2. lisbeth58bula sier:

    Kan ikke sammenliknes!! Toro’n er grei når man har full rulle i hverdagen (særlig med et par poteter oppskåret oppi, men dette er bare en alle tiders suppe. Jeg brukte sløyfepasta (en neve), røde linser, smørbønner, gulrot, løk, smårettbacon. bladpersille, basilikum og et par hakkede tomater samt grønnsakskraft. Men man kan jo variere…

  3. Birgitte sier:

    Fy flate, dette så gody ut!!!!!!!!

  4. lisbeth58bula sier:

    Det var det og skal jeg si deg! beste minestronesuppa jeg har laget!

Legg igjen en kommentar

