På besøk. På møbel-hent.


Jeg og mamma var hos søsteren min en liten tur. Det var selvsagt frøkteli’ stas og kos, til tross for at jeg var ganske «pønsj», ja faktisk mer gåen enn dagen før jeg dro. Den dagen vi skulle hjem igjen, hadde jeg imidlertid mer energi igjen, og jeg er definitivt på vei mot mitt gamle jeg. Under besøket fikk vi tatt en tur til nevøen min også. Han bor i bolig, en flott bolig, hvor han blir godt ivaretatt og det er bare 5 minutter å kjøre for mammaen og pappaen.

Det var så koselig med finvær, godt selskap, god mat og godt drikke og masse skravl . Været holdt seg bedre enn på lenge og vi satt mye ute, tross litt sjenerende vind.

Hjemme igjen fikk jeg grillmat av Mannen i Huset som tross alt fikset middagen mens han slåss mot samme virus som nå har sendt han på dypdykk inn  i hjemmeapoteket. Han hadde kommet hjem med henger full av deler til ny seng til Kristis rom, men med virus hoppende rundt i hode og kropp fikk de plass i «gamlestua» så lenge. Selv kom jeg hjem med et oppussings-objekt jeg hentet i Kongsberg. Betalte 200 kr og regner med å pusse, slipe og male, male, male før jeg kan sette det på plass blandt skinnmøblene:

    

Jeg er ikke erfaren når det kommer til oppussing av møbler, men det er jo et vell av interiørblogger der ute og jeg har ,selv etter få søk, fått med meg at høyglans hvitt etter pussing og salmiakkvask, sparkling og grunning er tingen hvis du skal gå for et shabby chic bord. Og et slitt 200kroners bord fra Finn.no må da være tingen! Så får  side-bordene ved skinnsofaen få samme behandling. Det skulle dra ulike møbler sammen til et hele, ville jeg tro. Har jeg forresten nevnt at maling ikke akkurat er favorittsysselen?!

I have been at my sister’s for a little visit together with mom. We had a good time together, with good food, good drinks, good conversation and me not feeling quite as perky as I wished for, but what-can-you-do.. We got to visit my nephew at the home where he has his apartment as well. It’s only a 5 minutes’ drive from my sister’s.  At home again, Hubby barbequed homemade burgers despite it being his turn with this virus. Today we are putting together the bed he brought home for Kristi. I brought home a worn 40’s table I picked up on my way to my sisters. Bought it for 200 NOK and I hope it will get the right shabby chic look after sanding and thorough painting. I think I’ll give the two side tables a coat or two with the same paint so that different kinds of furniture will «go together». Hve I mentioned that I really don’t like painting?

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til På besøk. På møbel-hent.

  1. Birgitte sier:

    Åhhh, koselig innlegg da!!! Takk….

Legg igjen en kommentar

