Jo takk, det går «meget bedre nu». Trur eg..


Mandag kom og gikk med venteværelse hos legen for å få forlenget sykemeldingen og resten av dagen i selskap med nyinnkjøpte remedier fra apoteket. Det er rett og slett skremmende hva skapet over benken inneholder av apotekervarer. Jeg kunne åpne et lite utsalg! I går kveld begynte «noe å løsne». Det resulterte i heftige hostekuler under dyna før jeg sovnet, men nå er Mannen i Huset på sitt utenbys kontor og kan sove i fred og ro kun med sin egen iltre harking. Jeg sov forunderlig godt og stille da det ga seg og våknet fantastisk nok uten å gripe til Paraceten i samme øyeblikk. Halsen ropte ikke ÆÆÆVVVV lenger heller. Da kan jeg se optimistisk på det. (Ikke for det, jeg er nok ganske optimistisk av meg ellers også)

Det silregner uten like og inne er det så mørkt at jeg har slått på lamper overalt og tent stearinlys. Kaffen er glovarm, Frokost TV håper jeg kan underholde meg litt i tillegg til aviser og internett. Jeg skal kjenne veldig godt etter om formen er stigende uten Paracet for jeg vil så forferdelig gjerne på tur som har vært planlagt en stund! Jeg gledet meg så fryktelig, det var så altfor lenge siden jeg tok turen akkurat dit. Jeg håper og satser på framgang.  Og lader kamera batteriet……

I am a tad bit better today. Yey! I didn’t reach for pills as soon as I woke up, something has loosened; I couched and coughed when going to bed but afterwards I slept like a log. So did The Man of the House  probably, since he is at his out-of-town office and only had his own  throat to listen to in the night! I spent yesterday at the doctor’s office to get an extention on my sick leave and the rest of the day was spent in comany with renewed supplies from the pharmacy. Unbelievable how much remedies we have in the cupboard, I could open up a retail of my own. I will try and stay away from pills since my throat is not screaming with pain anymore. I so hope to be able to take a trip this weekend. It has been planned for a while and I was looking forward to it! I will stay optimistic! And load my camera battery…

It is pouring rain out there and so dark inside that I have turned on the light everywhere and lit candles. The coffee is hot and newspapers, breakfast TV and internet will keep me company.

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , . Bokmerk permalenken.

3 svar til Jo takk, det går «meget bedre nu». Trur eg..

  1. Birgitte sier:

    Ja gjett om noen gleder seg!!!!

  2. K@ri sier:

    Intet gleder meg mere enn å lese om din helsemessige fremgang!
    Jeg krysser fingrene og håper på friskmelding fortere enn svint 🙂
    Nattaklem og vakre tanker fra K@ri*

    • lisbeth58bula sier:

      Takk Kari, for den omsorgsfulle kommentaren. Jeg er frisk nok til å sette meg i bilen sammen med mamma og besøke min søster for å skravle og hygge oss sammen et par dager. Hoste litt må jeg, men energien begynner å komme tilbake nå etterhvert.

Legg igjen en kommentar

