En dag til, takk..


Jeg er fremdeles hjemme fra jobb. Etter å ha laget litt frokost og kjørt Kristi på skolen, er utmattelsen faretruende nær og  Carly og jeg har belaget oss på nok en dag med egenpleie. Halsen er fremdeles som sandpapir, noe jeg var svært oppmerksom på der jeg lå og hørte på nattens mange stormkast der ute. Likevel er jeg sjeleglad jeg ikke har begynt på den veien de to tenåringene har holdt seg på i omkring to uker allerede: De hoster som to jaktbikkjer som har oppdaget byttet og det ser ikke ut til å slutte riktig enda. Det var vært investert i utrolig mange remedier i løpet av denne tiden og vi har nå utvidet erfaringsgrunnlag når det gjelder halsdrops og hostemiksturer uten resept.

Det blåser fremdeles ganske friskt, selv om nattens ville ul er stilnet. Det pisker regn innimellom solskinn, så vi går ikke glipp av noe utevær her vi sitter!

Jeg har begynt å jobbe litt med et engelskprosjekt for 6.-7- klasse for neste år her jeg sitter i stolen med laptopen på fanget, så noe fornuftig får jeg gjort i små bolker. Likvel må jeg innse at det greieste er å holde seg til mindre intellektuelle sysler:

I am still home from work. After driving Kristi to school and making some breakfast I needed a rest. The throat is still like sandpaper, of which I was painfully aware of during the strong winds in the night. Carly and I are settling in for yet another day of  caring for ourselves and our colds. Luckily I am not affected by their persistent couch that has lastet for a couple of weeks now. They sound like hunting dogs that have found what they were looking for! We have invested a lot of money in remedies with no prescription and I bet they can offer good advice on what works in that department!

It is still really windy athough not quite as bad as last night. The rain showers are heavy in between spells of sunshine.  We are not missing any opportunities to enjoy the outdoors, that’s for sure! I have started working on an English project for grade 6 and 7 for next year while I sit here in the recliner which means something sensible happens around her. However, I must admit that less intelligent activities, such as knitting without a pattern, are  a better choice right now.

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til En dag til, takk..

  1. bente sier:

    For et vær dere har, her blåser det mye, men har bare kommet litt regn. Håper formen din blir bedre snart. Kos deg med håndarbeid og gjør noe hyggelig for deg selv disse dagene.

Legg igjen en kommentar

