Jeg har ønsket meg et fuglebad i et par år men ikke funnet noen. Enten er de svinedyre eller så er det kjeruber på og knapt plass til en fugl. Tilfeldigvis kom jeg over ett jeg likte i Bø på fredag. På Nille! Nå har det fått plass under plommetreet  og ved siden av rododendronen så jeg kan se det fra kjøkkenvinduet.

Av strikking er det ikke stort annet å rapportere enn en strikkeprøvelapp og en heklelapp i Safran.

Jeg kjøpte jo garn til 30 % avslag på torsdag og da kunne det jo vært fint  å finne et ordentlig prosjekt å strikke. Kanskje en av de to første til en av døtrene eller en av de to nederste til meg selv?

     

     

I have wanted a birdbath for some time but haven’t seen one I like . Either they have cherubs on them and hardly room for a bird or they cost a fortune. In Bø I came across one that was reasonable and I liked it. I have put it under the plum tree so I can see it from the kitchen window.

As far as knitting goes I don’t have anything to show for other than two swatches, one knitted and one crocheted for possible projects; maybe one of the two top ones for one of the daughters or one of the two bottom ones for me?

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , . Bokmerk permalenken.

8 svar til

  1. Janne sier:

    Så fint det ble Lisbeth. Tror du vinner fuglekrigen våres med den 😉

  2. Eirin sier:

    Hei!
    Dette er mitt første besøk på den nye bloggen din. 😉
    Må legge den inn på min bloggliste, det skjønner jeg jo.

    Alt godt fra Eirin

  3. K@ri sier:

    Ser man det! Ett lekkert fuglebad fra -nille???? Og du er helt sikker på at det var der du kjøpte det? Da er det kanskje håp for en oppgradering fra Rohmertopf til -nille-bad 🙂 Hvor er forresten tødlene på pcen? Det skal være en av arten oppå den oen, men jeg finner den bare ikke….
    Skal bli spennende å se hva det blir ut av garnet ditt! Min strikkelyst er laber, og det henger sammen med at været også er det, så hendene blir igjen labre og elendige av været-grrrrr….. Jeg hater dårlig helse! Og tro meg: Jeg er en meget utålmodig sjel i så måte!!!
    Men jeg prøver med noen vakre tanker fra K@ri *

  4. sipusa sier:

    Ja av og til snubler man over noe riktig stilig eller praktisk på nille altså! Så jeg går innom når jeg er på leting, for sikkerhets skyld:-)

    • lisbeth58bula sier:

      Jeg mener det var -nille…. Kanskje det var Europris? En av dem iallefall..
      Tødlene er på min laptop ved siden av å. Når du trykker på dem, kommer det ingenting før du trykker bokstaven du vil ha- da viser de seg over nettopp den bokstaven: Rhömertopf.
      Min kropp er ikke mye å skryte av heller i dette fuktige væromslaget. Vondter overalt, inkludert armer og fingre. Har egentlig ikke mye strikkelyst heller- så griper til oppstart av nye ting (hvilket ikke burde gjøres før annet er ferdigstilt)

  5. K@ri sier:

    Röhmertopf!!! Yes! Men den var over å her da 🙂 Takker!
    Jeg har faktisk produsert noen cm på ullteppet mitt i dag, og det er kanskje mest fordi det er så godt å ha liggende i fanget. Nøstebarn sitt tynneste garn og pinner no6 er egentlig ikke så vanskelig selv om fingrene ikke vil, men jeg har en flette jeg skulle ha laget til kjolen jeg holder på med (den skal festes på skjørtet og så skal bolen strikkes fra den), men fletter kommer ikke på tale før det dukker opp ett langvarig høytrykk!!! Sånn er det med den saken! Kanskje hrr Kom.lege 1 kan komme opp med noen gode forslag i morra? Jeg er i alle fall ett lite håp 🙂
    Ønsker deg ei flott uke, en vakker og tradisjonrik nasjonaldag, og jeg deler gjerne sola med deg dersom den dukker opp!
    Vakre tanker fra K@ri*

Legg igjen en kommentar

