Sunn veksling


Jeg lå og fløt på overflaten av søvn i hele natt og var usedvanlig langsom da jeg våknet i morges. Det var ikke akkurat ønsket for en ukes-oppstart, men hva kan man gjøre med det? Etter en lang dag på jobb som endte i en svært lang diskusjon om timeplan til neste år (og her snakker vi bare 1. utkast- av adskillige, antakelig) tumlet jeg meg hjem til noe jeg trodde ville bli en ørkesløs ettermiddag/kveld i stolen. Men så hadde Mannen fått vekk sekkevis med hageavfall og et brunlig juletre fra plenen, ryddet litt ellers i ting vi lagrer ute og installert en ny dobbelkontakt i vaskekjelleren slik at jeg kan ta imot ny vaskemaskin imorgen. Dette sporet meg til å fjerne uhyggelige spor av neglisjerte uhumskheter bak og under forrige vaskemaskin og mens jeg var i gang med noe jeg( tydeligvis!) ikke gjør ofte, tok jeg egenhendig på meg å bli kvitt måneder med svart sot fra peisglasset. Så bar det ut med hund og radio på øret. Nå har jeg sittet og hygget meg med strikking og podcast fra The New Yorker. Slik gikk jeg fra uproduktiv til produktiv… fra høyt gir til laveste-  forhåpentligvis rette oppskrift på det som nok blir en god natts søvn!

I was floating on the surface of sleep all last night felt like, so I was very slow at the onset of the day. A full day at work that ended in a lengthy discussion on how to best make next year’s teaching schedules for each teacher made me think the evening would be dominated by slouching in my chair.. But then Hubby had removed garden clipping bags and the old, now brownish Christmas tree from the yard, organized some more yard equipment and installed a double plug for when I receive the new washing machine tomorrow. This spurred me to attack the horrific nastiness residing under and behind the previous machine. I was then on a roll and went at the glass in the fireplace that had months of soot clinging to it. Then I took the dog for a walk while listening to the radio and now I have gone from high gear to the lowest with knitting and listening to a podcast from The New Yorker. Perfect before what hopefully will be a good night’s sleep.

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Sunn veksling

  1. bubba sier:

    Wow!! Wonder Women!!

Legg igjen en kommentar

