Påskeaften


I dag kommer antakelig en 19-åring hjem fra hyttetur fordi hun forventer et påskeegg med godter (!) Det skal grilles med venner i ettermiddag så vi håper godværet fortsetter utover dagen. Jeg hygget meg veldig i bursdagslaget i går kveld. Vi var 12 til bords og jeg var ikke hjemme før midnatt. Da hadde det vært latter og alvor om hverandre, mat og kaffe, bær og krem. Jeg dro fra en vaskemaskin som atter en gang har bestemt seg for å streike, skjøv det ut av hodet- antakelig med det resultat at jeg drømte om oversvømmelser på kjøkkenet med absurde overtoner på morgenkvisten. Og sov lenger enn jeg hadde ønsket. Nå har vi drukket vår vante, langsommelige morgenkaffe, spist pannekaker og legger noen planer den tidlige ettermiddag.     

Bill skal gjøre seg ferdig i hagen, det tynnes og trimmes her og der.

Jeg skal ta en tur  ut i verden og skaffe det som trengs til grillingen (ja, også de påske-eggene, dah!) og ellers litt forefallende innomhus. Kanskje jeg kan ta en liiiten tur innom hobbybordet også…?

I suspect a 19 year old is coming home today in order to get the traditional Easter Egg filled with candy (!) We have had out usual slow morning coffees and then some long-ago-promised pancakes for breakfast. Now we are planning our day. Bill is doing the rest of the yard work while I intend to do some in-house stuff before barbequing with friends this evening. I left forthe birthday party last night ,leaving a washing machine behind that now has decided to go on strike- again. I pushed it out of my mind and had a good time last night. We were 12 seated at the dinner table, there was laughter and serious conversation, coffee, berries and cream and I got home around midnight. This morning I fell asleep again after wakeing up at a decent time with the result that I had surreal and absurd dreams about flooding in my kitchen. I have to venture out in this world to get some bbq supplies (and the Easter egg candy…!) I am hoping for some time at the craft table this afternoon… juuust a few minutes!

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Påskeaften

  1. Vibeke sier:

    Det høres ut som koselige påskedager hos dere! 🙂

    Jeg har visst registrert meg på bokelskere.no for en stund siden jeg også. La inn masse bøker og så har jeg glemt hele greia. Får se om jeg tar en tur inn igjen, hvis jeg husker brukernavnet mitt. Ha en fortsatt fin påske! 🙂

    • lisbeth58bula sier:

      Ja, gjenoppliv, det- det er artig synes jeg. (selv om nå begynner det å bli en jobb å holde styr på alle «virtuelle møteplasser» jeg frekventerer!

Legg igjen en kommentar

