Ferie


En hel rad av dager ligger foran meg. Fri-dager. Jeg trenger dem. Ikke sånn» jeg-orker-ikke-noe-som-helst-trenger», men «det -skal-bli -fint-med-sitt-eget-tempo-trenger». Våkne uten vekkerklokke, drikke morgenkaffen i ro og mak, blande fornuftige gjøremål med det jeg bare har lyst til , begge deler i doser jeg selv bestemmer. Jeg vil lese, jeg vil strikke, se filmer på TV, sitte ved hobbybordet, jeg vil vaske resten av vinduene og pynte med påskepynt, bli kvitt fingermerker og støv… Siden vi flyttet  til Norge i -98 har vi tilbrakt én eneste hel påske hjemme og det var fordi vi flyttet  inn i huset der vi bor nå den påsken. Ellers har vi vært på hytta enten hele eller halve påskeferien. Nå er det ikke snø igjen på fjellet omtrent. De fleste holder seg i lavlandet. Som oss.

Strikkekafeen på onsdag hjalp litt på votten…

Threre is hardly any snow left in the mountains so we are staying at home for Easter. That’s the 2nd time since we moved to Norway, the 1st time we moved into this house we now live in and were too busy to go to the cottage during htat holiday. I am looking forward to a mix of sensible chores and whatever I want to do – all at my own pace. And -by the way- this is how far I got on the mitten during the knitting cafe night on Wednesday.

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

