I vinden!


Vi blåser omtrent bort her i Tinn kommune! Det blåste friskt i går- og i dag har vi hatt kastevind med styrke stiv kuling, muligens med en liten storm i noen av kastene!  På jobb turde vi ikke slippe ungene ut i siste friminutt og deler av takpappen på den nyeste bygningen tok seg en tur sammen med store søplekontainere rundt i skolegården. Trær bøyde seg faretruende ned mot bakken rett ved bilparkeringen og jeg kviet meg for å kjøre hjemover på slettene der jeg vet det er spesielt værhardt. Heldigvis gikk det greit. Opp igjennom årene har jeg opplevd noen nifse ting på den strekningen- men heldigvis har det gått godt hver gang for min del. Tøværet har renset verandaen fullstending for snø på to dager, ting som har stått stablet der har tatt seg noen turer omkring og nå får det bare ligge for det er meldt vind i morgen også. Opprydning får komme når det roer seg. Det eneste jeg tenker litt på nå, her jeg sitter i lun stue med stearinlys og tekopp, er om jeg burde sette inn resirkulerings-containerne i garasjeboden så de ikke hilser på bilen min i natt…

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med . Bokmerk permalenken.

3 svar til I vinden!

  1. bente sier:

    Det blåser her også, men ikke så kraftig som hos dere. Vi har bare en kald litt ubehagleig vind. Det høres lurt ut og stable resirkulerings containerene unna så ikke de gjør skade på ting hvis vinden skulle finne på å ta tak i dem. Kos deg med te og varm stue.

  2. Hannesol sier:

    Hei Lisbeth 🙂 det har vært travelt her i vinter så jeg har ikke fått lagt igjen spor på kjempelenge, men følger med på livet i Rjukan da vettu 🙂 Ser at sola har kommet til dere, det må være deilig 🙂 Blåser godt her innimellom også, så iår skal vi snekre stativ til søplebøttene. Tror jeg. Det blir liksom utsatt når de ikke velter. … Ha en riktig god helg!

    • lisbeth58bula sier:

      Hanne! Så moro å høre fra deg! Ha en god helg selv! På bloggen din så jeg masse nydeklig strikk i sta- og GAAA teppet ble vidunderlig! Prøvde å legge inn kommentar, men det gikk ikke av en eller annen grunn. Får prøve igjen siden..

Legg igjen en kommentar

