Bedre lykke denne gang


Kaffenmaskinen putrer, jeg sitter og manner meg opp til å arbeide med det jeg ikke fikk gjort på jobb på fredag pluss betale en haug med regninger. Men først en kaffekopp eller to. Vi har spist middag litt tidligere enn vanlig så det er enda lyst ute til tross for gråvær. Det falt i god jord med middagen i dag, i motsetning til i går: Persillerot, gulrot og almondine-poteter i ovnen sammen med helstekt svinefilet. Blomkål og asparges. (Mamma; angrer du!?)

Jeg hadde glemt å gjøre i stand dessert så det ble appelsinbåter istedet. Sikkert mye lurereNå skal jeg krype opp i sofahjørnet med kaffen og Beate Grimsrud. Kan nesten ikke slippe boken fra meg. !

The coffemaker is dripping fresh coffee and I am trying to get the energy up for school work I didn’t take the time to do on Friday plus pay a heap of bills. First I’ll have a coffee, though and continue reading my book, which I have a hard time putting down. Supper today was more of a success than yesterday’s. I roasted pork fillet, carrot, almondine potatoes and parsnip in the oven and added steamed asparagus and cauliflower to the plate when serving. I had forgotten to prepare the dessert so there was orange instead. Just as well, really.. I am enjoying the daylight still even though it’s grey skies outside.

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med . Bokmerk permalenken.

3 svar til Bedre lykke denne gang

  1. bente sier:

    Den middagen så fantastisk god ut. Apelsin som desert er godt det også 🙂
    Jeg sitter også og manner meg opp til litt jobbing.

  2. K@ri sier:

    Sorry! Sorry! Sorry! Sorry! Sorry! Sorry!
    Og jeg er fryktelig flau 😦 Sånn kan man da ikke oppføre seg: Men helt ærlig (og det skal man være)-siden du flyttet bloggen din, så har du bare ikke kommet på oppdateringene mine, og jeg vet ikke hvorfor jeg ikke har reagert før, men i dag sa det bare pling i hodet mitt: Og det var ikke ett søtt lite pling, men det kjentes ut som om noen slo meg med en tømmerstokk! Med spiker overalt! Lisbeth!!! Hvor er det blitt av henne!!!
    Ja, jeg skammer meg! Men du er i mine tanker akkurat nå, og jeg lover å gå en vei med å fikse på denne blogglisten min. Til min forklaring kan det sies at jeg har slitt med pc-problemer i lang tid, men jeg trodde at hodet virket likevel…. Så det finnes INGEN mulighet til å bortforklare seg, og jeg beklager igjen!
    Nok om det!
    Flott blogg du har fortsatt, og ærlig talt: Når du legger ut sånne matbilder er det ikke enkelt å forsøke den smale linje? Det må i alle fall blir ett knekkebrød i kveld 🙂
    Ha ei fin uke, min venn (håper jeg) – og mange vakre tanker fra K@ri*

    • lisbeth58bula sier:

      Ingen grunn til beklagelse, K@ri!! Jeg har savnet din blogg mens du hadde pc problemer, men nå ser jeg du er oppe og går – slik at JEG plutselig oppdager at jeg har tre innlegg å lese siden sist, osv. Hyggelig det!

Legg igjen en kommentar

