Lørdags-oppvåkning


Jeg begravde nesa under flanellen i det kalde soverommet da jeg kikket på klokka halv åtte til morgenen i dag. Det er lørdag, jeg behøver ikke skynde meg. En time senere sto det en mann med kaffekopp ved siden av senga og på andre siden sto en logrende hund med lokalavisen i munnen! Det var jo en hyggelig oppvåkning, så jeg ble i sengen med kaffe og avis, radio og , litt senere, de siste sidene av «Kafka på stranden» av Hakuri Murakami. 

                  

Jeg ser hva som er fascinerende med Murakamis skriving, absolutt, og til tider måtte jeg notere ett og annet om metaforene hans for å holde fast ved tankene. likevel; det er nok ikke helt min type bok. Men nå har jeg lest en av dem, jeg forsto den (tror jeg 😉 ) Den hadde antakelig vært artig å lese sammen med en bok-gruppe av noe slag slik at man kunne diskutere den underveis og til slutt.  Nå har jeg begynt på «En dåre fri» av Beate Grimsrud.

I stuck my nose back underneath the warm flanell covers this morning when I woke up at 7:30 and went back to sleep in the cold bedroom. An hour later there was a Hubby by my bedside holding a warm cup of coffee and a dog with a wagging tail and the local newspaper proudly  in her mouth. So I stayed in bed with the coffee, the newspaper, the radio and later the last few pages of Murakami’s «Kafka on the shore». I can see what’s fascinating with the book but it’s not quite my kind of book, though. I did «get it» and I took some notes while reading in order to «hold on to » my thoughts. It probably would’ve been interesting reading it in some kind of a book club where you could discuss it while reading and then afterwards. I have now startet the last book from Beate Grimsrud, the Swedish/Norwegian writer.

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

