Dagens rett


Først var jeg på bloggbesøk hos Janne. Der hender det jeg henter oppskrift til mat. I dag gikk jeg imidlertid videre til en link: Smatt. Der fant jeg en pastarett med biffstrimler og gorgonzola ost jeg ville prøve. Hakket sopp og løk, en klunk hvitvin, melk (en skvett fløte selv om ikke alle tåler for mye laktoseher i huset ) hakket persille og osten til saus. Så hakkede valnøtter og biffstrimler oppå. Jeg synes det var godt, men tenåringene   kastet seg ikke akkurat begeistret over maten. Det var nok blåmuggosten som gjorde det. Mannen i Huset hadde noen ideer om at biffstrimler ikke er tingen med pasta. Morsomt å prøve oppskrifter med et sånt klientell (ironi!)

Ben & Jerry iskremen kom derimot godt over ens med den kvinnelige del av husholdningen. Kanskje noen vil ha en vanlig kopp kaffe i det minste? Jeg vet at jeg vil.

I tried a new variety of pasta sauve today. Blue cheese, chopped onions and  mushrooms, a dash of white wine, cream/milk and parsley. Beef strips and chopped walnuts to go with the pasta and sauce. It wasn’t exactly a hit in the family, in other words I liked it. Ben & Jerry was a hit however.. Wonder who wants a regular cup of coffee. I know I do..

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med . Bokmerk permalenken.

3 svar til Dagens rett

  1. Birgitte sier:

    Utakknemmlige ….. Grumph,- her strever hun seg forderva- og så er dette takken?!

  2. Janne sier:

    Så jo godt ut da 😉 Koselig at du finner ideer inne på bloggen min, enten via det jeg skriver eller via linkene mine;) Nå skal jeg lage karbonader a la Evje jeg og tenkte og legge det ut 😉 Middagen din i dag så godt ut også foresten 😉

Legg igjen en kommentar

