Fra en utrenet dagdrivers dagbok


Fin tittel ikke sant? Dagdriver, det er det jeg har vært i dag, en dagdriver med ikke så altfor mye trening i nettopp dagdriveri:

-våkne, lese på senga (men ikke så lenge!)

-La være å ta på mascara (men stelle meg og kle meg ordentlig!), spise frokost og drikke masse kaffe (men ingen melk eller sukker!)

-surre rundt på internett (men også betale regninger!)

– strikke litt (men støvsuge litt også!)

– dra til biblioteket og mammut-utsalget og bruke så mye tid der som det faller meg inn (men stikke innom butikken på veien, da..)

-spise middag uten å organisere hele familien; de får ta mat når de finner det for godt! (men spaghetti sausen er laget fra bunnen av!)

– bruke kvelden til strikk, lesing, film, kreativ dagbok og annet som vil impulsivt dette ned i hodet mitt (men ta en tur ut med bikkja da!)

Jeg er da ganske flink til å dagdrive selv om jeg ikke er helt gjennomført!

I have spent the day kinda idling. It was intentionally but I am not all that good at it: I stay  in bed reading when I wake up- but not for long. I  don’t put make up on but I do get cleaned up and dressed. I drink lots of coffee – but omit milk and sugar. I surf the internet – but I also pay a stack of bills. I knit- but I also vacuum..  I go to the library and to the book sale and roam around as long as I want – but I also stop in at the store on my way home. I eat dinner when I want to and leave it up to the rest of the family to eat when they feel like it – but I have made the spaghetti sauce from scratch. I will spend the evening knitting, reading, watching films and do art journaling- but I’ll take the dog for a walk! I am -all in all- pretty good at this idle life although I am unable to be  consistent throughout the day.

 

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , . Bokmerk permalenken.

6 svar til Fra en utrenet dagdrivers dagbok

  1. reSirikulert sier:

    Det er da fint å vera dagdriver innimellom også da 😉

    • lisbeth58bula sier:

      Det er rett og slett helt nødvendig, tror jeg. Og jo vanskeligere det er å bare drive dank, jo mer trenger vi det tror jeg..

  2. Kristine sier:

    høres ut som en herlig dag !!

  3. Birgitte sier:

    Veldig bra dagdriverinnlegg….. Skjønt knausgård????? Hva strikker du ??

    • lisbeth58bula sier:

      Ja..! Knausgård. Må jo gi typen en sjanse. Foreløpig må jeg si han skriver godt! Er på CD2 så det er jo langt igjen…
      Spør du hva jeg strikker?! Nå har du avslørt at du ikke scroller nedover på innlegg du ikke har lest , lillesyrran! 😦
      Er jeg ikke blandt Top Ten lenger?

Legg igjen en kommentar

